SeuraJulkaistu: 11.10.2023 21.20

Tiedote seuran jäsenistölle

Seuramme valmentajasta on tehty Uimaliittoon tutkintapyyntö epäasiallisesta käyttäytymisestä. Asiasta on tehty tutkinta pyyntö myös poliisille. Seura on asettanut valmentajan heti toimitsija kieltoon tiedon saatuaan, seuran oman eettisen ohjeistuksen perusteella. Uimaliitto on myös asettanut toimitsija kiellon.

Tulemme seurassa tiedottamaan asiasta, kun saamme enemmän tietoa.

Emme seuratyössä anna tapauksen vaikuttaa seuran muuhun toimintaa. Se on tapahtuma, jonka joudumme käsittelemään seuran johtokunnassa, kun saamme tiedon tutkinnan lopputuloksesta. Luonnollisesti johtokunta tekee päätökset seuran edun mukaisesti.

Seuran toiminta jatkuu kaikissa ryhmissä. Kaikilla ryhmillä on osaavat ohjaajat. Pienimmissä ryhmissä toiminta jatkuu normaalisti, kehittämme seuraa ja takaamme kaikille harrastemahdollisuuden seurassamme. Myös uimakoulutoiminta pyörii normaalisti.

Kuluneen viikon aikana olemme järjestelleet määrättyjen ryhmien toimintaa ja taanneet heille mahdollisuuden jatkaa harjoittelua seurassamme, neuvotelleet valmentajien kanssa ym. Asioita ei hetkessä ole voitu järjestellä ja tiedottaminen on kohdistunut näiden ryhmien toimintaan. Varmaan tämä viive on saanut huhuja liikkeellä. Pahoittelemme tästä viiveestä. Nyt kuitenkin asiat alkavat järjestäytyä ja pystymme paremmin keskittymään tulevaan sekä tiedottamiseen.

Me toivomme seuran puolesta, että osaatte suhtautua huhuihin kriittisesti ja huhuina. Toimitsija kiellossa oleva valmentaja on tällä hetkellä luonnollisesti poissa seuran toiminnasta. Seura ei missään tapauksessa tule hyväksymään epäasiallista käytöstä ja haluamme turvata valmentajille, uimareille sekä seura toimijoille turvallisen ympäristön harrastukselle.

Kiitän seuran puolesta palautteista ja kärsivällisyydestä

Asko Ylitalo, Oulun Lohet puheenjohtaja

Oulun Lohet ry